Vstupte do klubu Bez frází a získejte přístup ke kompletnímu obsahu.
Podělat se.
Mezi bobisty se tomuhle termínu nevyhnete, má hned několik významů.
V první řadě jde o hlavu. Roztlačíte bob, co váží se čtyřma naloženýma chlapama šest set třicet kilo, a letíte dolů ledovým korytem, které má metr na šířku. Celou dobu lze řídit pouze v zatáčkách při přetížení, které se vyšplhá až na 5G, to znamená, že na vás tlačí pětinásobek hmotnosti. Standardní rychlost je přes sto třicet a maximální se blíží ke sto padesáti.
Ve druhém případě jde o výkon. Buď to sjedete, nebo to poděláte, to znamená, že se převrátíte. Je fajn to zažít aspoň jednou, protože jen ten, kdo jde na hubu, se může nazývat bobistou. Tak se to aspoň říká a opravdu nevím o nikom, kdo by se nikdy nerozsekal.
A třetí význam platí doslova. Přetížení zkrátka už pár lidí překvapilo. Poprvé jsem to viděl v první sezoně, rok 2005, kdy jeden Srb vylezl s hnědými trenkami. Měl na krajíčku a jednou z věcí, které v rychlosti a pod tlakem povolí, bývají svěrače. V roce 2012 to odnesl i můj brzdař. Na svěťáku v kanadském Whistleru nešel na velkou, i když se mu chtělo. Myslel si, že to vydrží, a asi by to fakt zvládl, jenže jsem mu nechtěně asistoval. Nevyšel mi výjezd ze zatáčky, celému bobu spadla prdel, předkem jsme se odrazili od ochranného kšiltu dráhy a prásklo to s námi o protilehlý mantinel. Bob se úplně zkroutil, všichni jsme nadskočili a náraz to z brzdaře jednoduše vyklepnul.
Hned v cíli říkal, že se mu něco nezdá. Utíkal na záchod a zahlásil, že je to tam. Osobně jsem tohle nezažil, ale jemnější varianta je celkem běžnou součástí. Bereme doplňky stravy a v jídelníčku máme vedle masa a příloh velký objem zeleniny. Nehlídáme se, takže ucházíme.
Když na nás během jízdy působí přetížení, rozprostře se v bobu smrad klidně už ve druhé zatáčce. Sednete a hned víte, že to někdo pustil. Musíte to vydržet celou jízdu, protože odstředivá síla působí na všechno, takže jen tak nevyvětráte. V cíli všichni rychle vyskáčou, teda kromě toho, kdo to vypustil, protože obvykle zůstane sedět a směje se.
Jestli se nepoděláte a přežijete i prdíky, dostanou vás aspoň nudle, které velký tlak vytahuje z nosu. Pokud po brzdaři uklízím helmu, nikdy ji nechytám za integrál, protože na něm pravidelně bývá nálož hlenů. Párkrát už se někdo nachytal a je to o to horší, že pilot kvůli lepšímu citu nenosí rukavice.
Jednou měl brzdař Honza Stokláska dost silnou rýmu a vypadla z něj obří dávka. Náhodou se nezachytila v helmě a vykápla přímo pod něj na brzdu. Byla zrovna hrozná zima a než po jízdě převezli bob na další start, všechny soply přimrzly a musel je odsekávat šroubovákem.
Dělám krásný sport.
Dobře, patří k němu i hnusárny, ale ať se stane cokoliv, máme ho rádi. Každý to potvrdí, stačí se jednou svézt a zjistíte, že tohle na horské dráze opravdu nezažijete.
Rozuzlení si přečtou jen členové Klubu Bez frází
Za 199 Kč měsíčně na vás čeká pointa tohoto i spousty dalších inspirativních příběhů, jedinečné texty plné souvislostí od respektovaných autorů, podcasty a setkání s osobnostmi. Sportovní svět tak, jak ho jinde nenajdete.
Vstoupit do Klubu
Inspirativní příběhy vyprávěné výjimečnými sportovci, jedinečné texty od novinářských osobností plné překvapivých souvislostí, podcasty nabité informacemi a setkání s osobnostmi. Pohled na sportovní svět tak, jak ho jinde nenajdete.
Oslovil Vás tento příběh? Sdílejte jej bez frází